Zarówno lakierownie karoserii, jak i oklejanie aut folią PPF ma zapewnić im lśniący wygląd, wolny od zabrudzeń, wgnieceń, czy śladów „zużycia” auta. Trzeba jednak mieć świadomość, że obie te techniki, mimo że prowadzą do uzyskania podobnych efektów odświeżenia auta, przebiegają w zupełnie różny sposób. Rożne są też koszty: ceny oklejania całego auta będą różniły się od cen odświeżenia lakieru na karoserii auta Warszawa. Jakie są różnice między oklejaniem auta folią ochronną, a lakierowaniem jego karoserii?
Różnice między lakierowaniem auta a oklejaniem karoserii ochronną folią PPF
Oklejanie nie narusza struktury karoserii i ma za zadanie zabezpieczać oryginalną powłokę. Po zdjęciu folii, karoseria jest nienaruszona. Lakierowanie auta natomiast powoduje, że nowa warstwa środka chemicznego, jakim jest lakier, reaguje z karoserią i tworzy nową nawierzchnię, nierozerwanie związaną z podłożem. Lakieru nie ściągniemy już po czasie z karoserii tak jak folii PPF, bez uszkadzania jej.
O ile przygotowanie auta do położenia folii PPF na jego karoserię wymaga dokładnego jego oczyszczenia, umycia i korekty drobnych wgnieceń oraz zabezpieczenia zarysowań, o tyle już przygotowanie auta do lakierowania wymaga bardziej zaawansowanych zabiegów i jest bardziej kosztowne oraz pracochłonne. Finalnie więc na pytanie o to, czy lepiej jest lakierować od nowa auto, czy naklejać na nie folię PPF, decydują nasze indywidualne uwarunkowania, czyli stan auta, którym wjeżdżamy do punktu car detailingu Warszawa.
* W naszym salonie znajdziesz usługi między innymi drobnej korekty lakieru Warszawa, jak pełnego odnowienia lakieru Warszawa, dającego efekt przywrócenia auta do stanu fabrycznego. Specjalizujemy się też w oklejaniu aut najlepszymi foliami ochronnymi PPF na rynku, z aplikacją przeprowadzaną przez najlepszych fachowców w tej części Polski.
Kiedy lepsze jest lakierowanie auta, a kiedy oklejenie go folią PPF?
Lakierowanie auta jest lepsze od oklejania folią PPF wtedy, gdy nasz samochód ma zarysowania i gdy wymaga prac blacharskich (naprawy wgnieceń, usuwania głębszych uszkodzeń z zastosowaniem specjalnych past i innych środków do niwelowania uszkodzeń). Wtedy, siłą rzeczy dochodzi do korekty/odświeżania lakieru i samochód wygląda jak nowy. Jeśli jednak nasz samochód jest we względnie dobrym stanie i wymaga tylko zniwelowania powierzchownych rys, wtedy lepiej jest zdecydować się na miejscowe usuwanie rys, a następnie oklejenie auta folią. Folia PPF nada nawierzchni połysku, ochroni lakier przed wpływem czynników zewnętrznych, tj. działanie słońca, reagowanie z solą drogową lub niekiedy nawet chemią zawartą w deszczu, czy zabrudzeniami dokonywanymi przez ptaki lub przez owady, które zostają na karoserii po jeździe latem i gdy szybko nie umyjemy samochodu, doprowadzają do pojawienia się trudnych do usunięcia plam. Często też na oklejanie auta folią decydują się właściciele nowych aut, które „przed chwilą” wyjechały z salonu. Warto wtedy zabezpieczyć nawierzchnię karoserii ochronną, niewidoczną folią PPF, która, ściągnięta po latach, odsłania nam bezawaryjnie taki stan samochodu, jak w dniu, w ktorym go okleiliśmy.
Zmiana koloru auta – folią PPF, czy lakierem?
Zastosowanie folii PPF zamiast lakierowania auta jest dobre wtedy, gdy chcemy tymczasowo zmienić kolor samochodu, a po czasie wrócić do poprzedniego. Lakieru zmieniającego koloru auta już nie ściągniemy tak łatwo – w sytuacji, gdy nowy kolor przestanie nam się podobać, konieczne będzie przelakierowanie auta, co wiąże się z wyższymi kosztami niż car wrapping Warszawa, czyli zmiana koloru auta przez oklejanie go folią PPF.